مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46217 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

تاريخچه اي از زندگي ويل دورانت را بيان فرماييد؟
ويل دورانت به سال 1885 در نورث آدامز متولد شد و پس از طي مراحل تحصيل دانشگاه كولومبيا به اخذ دانشنامه موفق گرديد. مدتي خبرنگار يك روزنامه نيويورك بود و بعد به كار تدريس زبان لاتين و فرانسه و انگليسي در كالج(سيتون هال) پرداخت.
به سال 1912 قاره اروپا را گشت و به سال 1913 در دانشگاه كولومبيا مشغول تحصيل زيست شناسي و فلسفه شد و از محضر استاداني همچون ديويي استفاضه كرد.
به سال 1917 از آن دانشگاه درجه دكتري گرفت و يك سال در همان دانشگاه به تدريس فلسفه پرداخت.
از سال 1914 در كليسايي از شهر نيويورك به ايراد خطابه هايي در باب فلسفه تاريخ و ادبيات پرداخت و با ايراد همين خطابه ها آماده تأليف (تاريخ فلسفه) و (تاريخ تمدن) شد.
و به سال 1921 مدرسه(ليبرتپل) را بنياد نهاد كه در كار تربيت بزرگسالان توفيق عظيم يافت.
به سال 1927 از كار كناره گرفت تا همه وجود خود را وقت تدارك كتاب(تاريخ تمدن) كند. دوباره به اروپا سفر كرد و براي شناختن مصر و خاور نزديك و هند و چين و ژاپن گرد جهان گرديد.
بار ديگر به سال 1932 جهان گردي آغاز كرد تا از ژاپن، منچوري، سيبري، و روسيه دين كند. ره آورد اين سفرها، (مشرق زمين گاهواره تمدن) مجلد اول(تاريخ تمدن) بود پيش از انكه مجلد دوم(يونان باستان) آغاز كند، يك سال تمام در يونان ماند و از مراكز

ـ7ـ
تمدن آن سرزمين ديدن كرد.
در تابستان سال 1948 شش ماه در تركيه، عراق، ايران و اروپاي خاوري توقف كرد. به سال 1951 از نو به ايتاليا رفت.
و به سال 1954 باز به آلمان و سوئيس و فرانسه و انگلستان سفر كرد. در هريك از اين سفرها، خرج مجلدات بعدي را فراهم آورد. تعدا اين مجلدات به ده مي رسد. چند سال بعد از سلسله طولاني(تاريخ تمدن) كتب (درسهاي تاريخ) را نوشت و در آن تجارت و نتايجي را كه طي ساليان بسيار و تحقيق حاصل كرده بود شرح داد. آخرين كتاب دورانت(تفسيرهايي بر زندگي) نام دارد(1970) در اين اثر نويسنده تاريخ نگاري را كنار گذاشته است و به نقد گونه اي پيرامون برخي نويسندگان مهم مغرب زمين مي پردازد.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ8ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.